Βιβλιοπαρουσίαση #021, ΜΙΛΑΡΕΠΑ (ο Μεγάλος Μύστης του Θιβέτ), by Rechung Dorje Dragpa, εκδόσεις: «Dharma», 2016, σσ. 342.

 

ΠΗΓΗ

Βιβλιοπαρουσίαση #021, ΜΙΛΑΡΕΠΑ (ο Μεγάλος Μύστης του Θιβέτ), by Rechung Dorje Dragpa, εκδόσεις: «Dharma», 2016, σσ. 342.

Ένα ακόμη βιβλίο έχουμε ολοκληρώσει ανάμεσα στα διάφορα καλοκαιρινά μας αναγνώσματα και θα θέλαμε να σας το προτείνουμε για μία ενδιαφέρουσα ίσως επιλογή φιλαναγνωσίας στους φιλότιμους αναγνώστες/τριες μας, για όλους εσάς και εκείνους/ες που φλερτάρουν με εναλλακτικές θεραπείες και μεταφυσικές ενέργειες, γιόγκα, τσάκρα, κουνταλίνη κ.ο.κ. καθώς και αρέσκονται να ασχολούνται με τα ασιατικά θρησκεύματα και την ασιατική φιλοσοφία.

Ως εκπαιδευτικός, αναπληρωτής και αντικαταστάτης καθηγητής στην Μέση Εκπαίδευση πέραν της χριστιανικής Θεολογίας, διδάσκουμε κανονικά και εξίσου επίσης στους μαθητές/τριες μας τα γνωστά μεγάλα θρησκευτικά συστήματα αλλά ιδιαζόντως και τα Ασιατικά Θρησκεύματα και την ασιατική Φιλοσοφία τους.

Το εν λόγω βιβλίο το προτείνω ανεπιφύλακτα για μαθητές/τριες της Γ΄ Λυκείου, καθότι είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα βιογραφία ενός φωτισμένου Γκουρού του Θιβετιανού Βουδισμού, ο οποίος ενώ στα νιάτα του είχε μπλέξει με την σκοτεινή Μαύρη Μάγεια με την οποία σκότωσε πολλούς ανθρώπους, αποφάσισε να μετανοήσει, να αποταχθεί το σκοτεινό παρελθόν του, να αποκηρύξει την μαύρη τέχνη και να ζήσει ασκητικά με έργα μετανοίας για να αποκαθαρίσει το κάρμα του και να οδηγηθεί σταδιακά στην βουδότητα και τον φωτισμό.

Είναι γνωστό τις πάσι στον εκκοσμικευμένο και αδιάφορο θρησκευτικά Δυτικό κόσμο ότι υφίσταται μία έλξη προς τα ασιατικά θρησκεύματα, καθότι προσφέρει μία ιδιότυπη και αμφιλεγόμενη πνευματικότητα. Η Νέα Εποχή και η Νέα Τάξη Πραγμάτων, ο Συγκρητιστικός Οικουμενισμός, προωθεί και προάγει ιδιαζόντως τον Βουδισμό και όχι μόνον μέσω του διαθρησκειακού συγκρητισμού, τον διαλογισμό και τις αμφιλεγόμενες εναλλακτικές θεραπείες που έχουν ως βάση τους την αρχαία φιλοσοφία ασιατικών θρησκειών.

Εμείς, το εν λόγω βιβλίο το προτείνουμε ανεπιφύλακτα και στους αδελφούς και αδελφές μας Χριστιανούς/ές, ώστε να το μελετήσουν για να ανακαλύψουν οι ίδιοι τις θεολογικές ομοιότητες και τις διαφορές Χριστιανισμού/Βουδισμού/Ινδουισμού, να το μελετήσουν απροκατάληπτα ωσάν να είναι παρατηρητές μίας ταινίας, ώστε κυρίως να (ανα)γνωρίσουν ό,τι αγνοούν, να γνωρίσουν και να κατανοήσουν ολιστικά εμβαθύνοντας με λεπτομέρειες σ΄ένα άλλο διαφορετικό θρησκευτικό πολιτισμό, ώστε να εξασκήσουν την λογική τους ενέργεια στην θεολογική και θρησκειολογική σύγκριση.

Το εν λόγω βιβλίο χωρίζεται σε τρία μέρη. Το τελευταίο τρίτο μέρος πρόκειται για εμπνευσμένα ποιήματα και τα τραγούδια του Μιλαρέπα.

Το δεύτερο μέρος, το πιο εκτενές της βιογραφίας, έχει ως τίτλο: η άτραπος του Φωτός. Πρόκειται για την αναζήτηση του νεαρού Μιλαρέπα στο ιερό Ντάρμα. Ακολουθούν οι σωρηδόν δοκιμασίες που έλαβε από τον Γκουρού του για να εξιλεωθεί για την φρικτή αμαρτία του να εξασκηθεί στην Μαύρη Μάγεια. Όπου εξελικτικά οδηγείται στην μύηση μέσα από την προσωπική καθοδήγηση από τον Γκουρού του. Εξελικτικά στα κεφάλαια, έχουμε την αποχώρηση του Μιλαρέπα από τον δάσκαλό του, την τελεία απάρνηση του κόσμου και τις αδιάλλειπτες προσευχές, ασκήσεις και τον διαλογισμό του στις ερημιές και τα ερημητήριά του. Όπου εν τέλει οδηγείται κατά τον βιογράφο του στην αυτοπραγμάτωση, τον φωτισμό και την Νιρβάνα.

Το πρώτο μέρος, είναι και το πιο ενδιαφέρον και συγκλονιστικό, καθότι το κεφάλαιο φέρει την ονομασία: Η ατραπός του Σκότους. Αρχινά με την γέννηση και την αριστοκρατική καταγωγή του Μιλαρέπα και την οδυνηρή δοκιμασία που του έτυχε με τον θάνατο του πατέρα του και τα μετά θάνατον γεγονότα.

Η οδυνηρή δοκιμασία της ζηλοφθονίας των συγγενών του που βίωνε με την μάνα του, τον οδήγησε σκόπιμα στο Θιβέτ, ώστε να εκπαιδευθεί στην άσκηση και στην εξάσκηση της Μαύρης Μαγείας.

Μία ενδιαφέρουσα ένδειξη και απόδειξη στις πηγές του Θιβετιανού Βουδισμού και Ινδουισμού, ότι υφίσταται άρρηκτη και στενή σχέση τόσο της Μαύρης όσο και της Λευκής Μαγείας με τον Βουδισμό.

Άρα, στις σύγχρονες εναλλακτικές ενέργειες, «ρέϊκι», διαλογισμός κ.ο.κ. οι ενέργειες που ενεργοποιούνται δεν είναι καθόλου καθαρά προσδιορισμένες, σαφείς και διακριτά αποσαφηνισμένες.

Η ορθόδοξη Πατερική Θεολογία, όμως, παρέχει, οντολογικά, χαρισματικά και μυστηριακά ένα ενεργειακό φίλτρο το οποίον είναι ιδιαίτερο χάρισμα εντός της Εκκλησίας, χάρισμα σε λαϊκούς ή μοναχούς ή κληρικούς, το οποιό διενεργεί την σαφή διάκριση των ενεργειών ή την διάκριση των πνευμάτων. Πρόκειται για την θεολογική διάκριση κτιστών/άκτιστων ενεργειών.

Αν κάποια θεολογία είναι τω όντι η θεολογία των ενεργειών, η θεολογία που αποσαφηνίζει και διακρίνει τις ενέργειες, αυτή είναι η ορθόδοξη Χριστιανική, καθότι έχει εκείνο το αγιοπνευματικό κριτήριο να κρίνει απλανώς τι είναι σκοτεινό και τι φωτεινό, ποιες ενέργειες είναι φθοροποιές και ποίες άφθαρτες, ποιες κτιστές και ποιες άκτιστες.

Το ενδιαφέρον με τον Θιβετιανό Βουδισμό, μέσα στο δικό τους θεολογικό και θρησκευτικό υπόβαθρο, είναι ότι έχουν και αυτοί κάποιο είδος σχετικής σαφής διακρίσεως, διακρίσεως της σκοτεινής μαύρης μαγείας από την λευκή μαγεία, η οποία πρώτη γίνεται σαφώς με την βοήθεια πονηρών οντοτήτων, όπερ αυτό αντανακλάται και παρουσιάζεται ευκρινώς και σαφώς –όχι μόνον στις βιβλιογραφικές πηγές- αλλά και στις περιώνυμες ταινίες επιστημονικής φαντασίας και πολεμικών τεχνών με πλούσιο το στοιχείο της μεταφυσικής ή θρησκευτικής ασιατικής φιλοσοφίας και της βουδιστικής πνευματολογίας.

Το γεγονός, ότι η Χριστιανική Θεολογία, θεωρεί, ότι τόσο η λευκή όσο και η μαύρη μαγεία, πρόκειται για κτιστές δαιμονικές ενέργειες που εκπηγάζουν από την ίδια και αυτή πηγή, δεν είναι καθόλου θεολογικά, οντολογικά και πνευματολογικά άτοπο, ανεξαρτήτως της εννοιολογικής και φιλοσοφικής και θρησκευτικής διακρίσεως στον Βουδισμό.

Ακριβώς για αυτόν το λόγο, ακόμη και σήμερα, αρκετοί Χριστιανοί, ίσως όχι άδικα, να βλέπουν με έντονη και ιδιαίτερη καχυποψία [–ενίοτε υπερβολική- στα όρια της απολυτοποιήσεως και δαιμονοποιήσεως των πάντων, ωσάν ο Διάβολος να είναι –και όχι ο Θεός- ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών], τις πολεμικές τέχνες να αναπτύσσονται στο κοινωνικό και πολιτισμικό τους χριστιανικό κοινωνικό πλαίσιο και περιβάλλον, καθότι θεωρούν (παντελώς άστοχα και άτοπα, αυθαίρετα και άδικα) ότι είναι de facto αναμεμιγμένες με πνευματολογικό και θρησκευτικό συγκρητισμό, σύγχυσης μαγικών ενεργειών, με απροσδιόριστη μαγεία καθώς και το θρησκευτικό υπόβαθρο των ασιατικών θρησκειών.

Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι ακριβώς, ανεξαρτήτως, αν στις ασιατικές χώρες την μήτρα των παραδοσιακών ασιατικών πολεμικών τεχνών, όλα αυτά είναι σχεδόν άρρηκτα συνδεδεμένα ως συγκοινωνούντα δοχεία λόγω της αρχαίας τους θρησκευτικής παραδόσεως και λόγω του πολιτισμικού τους πλαισίου. Στον δυτικό κόσμο, φαίνεται να αποσυνδέονται μερικώς και σχετικώς από το αρχέγονο πολιτισμικό τους περιβάλλον και να παίρνουν ένα νέο και καινοφανή εννοιολογικό προσδιορισμό, ωσάν να γίνεται ουσιωδώς μία πρότυπη μετάπλαση των όρων.

Το βιβλίο είναι ευανάγνωστο, απλό, κααθότι ελκύει το ενδιαφέρον με τις λεπτομερείς και σύνθετες περιγραφές των εγκλημάτων καθώς και των αναλυτικών μυητικών σκοτεινών ή φωτεινών τεχνών, και προάγει την μετάνοια και την αλλαγή τρόπου ζωής, όπου από την σκοτεινή άτραπο τα πράγματα οδηγούνται ελεύθερα και αβιάστα προς την άτραπο του φωτός.

 

© Του Παναγιώτη Νούνη

 

Εκπαιδευτικός | Αναπληρωτής καθηγητής

Spiritual Counseling & Life Coaching

 

Επικοινωνία: panagiotisnounis@hotmail.com

---------------------------

Για ραντεβού -με την πρώτη συνεδρία 60 λεπτών ΔΩΡΕΑΝ- για συνεδρία συμβουλευτικής & coaching, στείλτε μας απλά ένα μήνυμα με τα στοιχεία σας στο «μέσετζερ» ή στο Viber στα επαγγελματικά μας νούμερα για Κύπρο (CY) 96897711 & για Ελλάδα στο (GR) 6983074743, μόνο κατά τις επόμενες ώρες 09:00-21:00 για να επικοινωνήσουμε μαζί σας.

 

Επαγγελματική ιστοσελίδα & βιογραφικό: https://nounispanagiotis.blogspot.com/

Σχόλια

Δημοφιλείς Αναρτήσεις